Bemutatóterem: H-1095, Budapest, Ipar utca 2/b * Telefon: +36-1 430 8290 * +36-1 688 1527 * Fax: +36-1 688 1528 * E-mail: info@zenitkft.hu

Vissza a termékekhez
 

Zenit HÍRADÓ Hírek

Páternoszter és lift

TERMÉKISMERTETŐ

A ZENIT Logisztikai Eszközök Kereskedőháza Kft. több, mint 20 éve foglalkozik többek között statikus és dinamikus tárolórendszerek tervezésével, forgalmazásával, telepítésével, javításával és a tárolási rendszerek munkavédelmi felülvizsgálatával.

A modern tárolási rendszerek egyre szélesebb körű piaci térnyerésére adott válaszként cégünk megkezdte a hazai fejlesztésű és gyártású automatatároló gépek, raktári automaták (páternoszter és lift rendszerű automatatárolók) forgalmazását.

Általános jellemzők:

Az elektromos működtetésű raktári automaták hatékony és ergonomikus ki-be tárolási megoldást biztosítanak a felhasználók részére, egyszerű kezelhetőség mellett. Az eszközöket működtető személyzet biztonságát a fejlett vezérlő elektronika, a kijelzők és a szenzoros érzékelők garantálják. Az optimális munkamagasságban elhelyezett kiadónyílás segítségével a berendezések megkímélik a felhasználókat a létrázástól, a lépcsőzéstől, a felesleges hajolgatástól, segítik a gyors kiszolgálást ezáltal csökkentik a holtidőket, növelik a hasznos munkával töltött időt ezáltal hatékonyabb munkavégzést biztosítanak.

A berendezéseket egyedi igények szerint konfigurálhatóak, mint pl.: kártyás, kódos nyitási lehetőség, szoftveres rendszerintegráció (vállalatirányítási, raktár irányítási rendszerekhez), egyedi színek, méretek (bizonyos korlátok között), mindezt akár ESD kivitelben is.

A raktári automaták általános előnyei a hagyományos tárolási rendszerekhez képest:

  • Áru a felhasználóhoz működési elv segítségével hatékony ki/be tárolás,
  • A fajlagos alapterület igényük alacsony,
  • Egyedi igények szerinti megoldások,
  • Szinte folyamatos rendelkezésre állást biztosítanak, állandó teljesítményszinttel,
  • Optimalizálják a munkavégzés hatékonyságát, magas szintű ergonómia mellett,
  • Jogosultsági szinthez rendelt hozzáférési lehetőséget biztosítanak,
  • Fejlett szoftveres megoldások,

A raktári automaták forgalmazott típusai:

  • Ipari páternoszter
  • Liftek (2013 év II.félévétől)

IPARI PÁTERNOSZTER

Az „áru a felhasználóhoz” működési elvét követő, számítógép vezérelt tálcás rendszerű páternoszter legfőbb előnye, hogy a rendelkezésre álló belmagasság teljes kihasználásával, helytakarékos módon valósítja meg a dokumentumok, kisebb alkatrészek, részegységek biztonságos és tömörített elhelyezését. A körbeforgó tálcák kialakítása – többek között a rekeszek, a fiókok, és az elválasztók beépítési lehetőségével – további optimalizálási lehetőségeket biztosít a felhasználók számára, akár több kiadónyílás alkalmazásával. A rendelkezésre álló alapterület kb. 80-90% alakítható át tároló felületté.

A páternoszterek járatos technikai paraméterei: magasság maximum 6000 mm-ig, tálca mélység 350-450 mm; tálca magasság: 300 – 600 mm; tálca hosszúság: 2000–3000 mm-ig, teherbírás 150 kg / tálca. A működtetéshez legalább 16 Ah-s három fázisú betáplálás és állandó hőmérséklet szükséges.

Technikai jellemzők:

  • automata stabilitásáról a belső vázszerkezet és a kiegyensúlyozottság figyelő rendszer gondoskodik
  • a személyzet biztonságát a tárolandó áruk épségét automata biztonsági kapu szavatolja
  • a fokozatos, finom elindulást és a polcok kiadó pozícióban történő precíz megállítását frekvenciavezérelt hajtómű biztosítja
  • a kiadó nyílás és a vezérlő egység ergonómiai szempontok alapján történt kialakítása a kezelő személyzet gyors és hatékony munkavégzését támogatja
  • szinterezett felületkezelés

Műszaki adatok:

A berendezés alapkivitelben a leggyakoribb felhasználói igények kielégítéséhez megfelelő méretekben készül, de egyedi igények megvalósítása is lehetséges.

Az automata befoglaló mérete a választott konfiguráció alapján, a polcszélességtől a vázszerkezet, és a burkolatok méretétől függ. A berendezés maximális magassága 6000 mm lehet.

Tálca méretek:

Tálca szélesség: 1500-3000 mm
Tálca mélység: 350-450 mm
Tálca magasság: 200-600 mm

Vezérlés

Alap irányító rendszer és felhasználói felület:

  • Nyomógombos működtetés, grafikus kijelzővel
  • Felhasználóbarát felület
  • Kiegyensúlyozottság figyelés
  • Egyedi magyar fejlesztésű vezérlőszoftver
  • Üzemzavar esetén kézi hajtással működtethető

Opcionálisan választható:

  • Raktárnyilvántartás külön számítógépen
  • Naplózható ki- és betárolás, naprakész készletnyilvántartás
  • Hálózati hozzáférés
  • kiegészítő szoftvermodullal vállalatirányítási / raktárkezelő rendszerekhez kapcsolható
  • kézi vagy automata (vonalkódos) információ bevitel
  • többnyelvű felhasználói felület

Egyedi szoftver által elérhető lehetőségek:

  • felhasználói jogok korlátozása (az előre meghatározott tálcákon csak a megfelelő RFID kártya vagy PIN kód beírása után nyílik ki az ajtó)
  • vonalkód illesztése a polcon található termékhez
  • tetszőlegesen variálható tartalmú adatbázis
  • tetszőlegesen variálható polcelrendezés
  • jelentések, megrendelések készítése, email küldés
  • betárolási pozíció automatikus kiválasztása az ideális súlyeloszlás érdekében
  • motor terhelési nyomatékának folyamatos figyelése
  • állítható mozgatási sebesség
  • polcon belüli pozíció kiemelése megvilágítással
  • egyszerre több automata kezelése
  • sorozatos kiadás (beállítható egyszerre több termék egymás utáni folyamatos kiadása)
  • ütemezett kiadás (beállítható, hogy egy adott időpontban egy adott tálca áll pozícióba)
Ipari páternoster

Jellemző felhasználási területek:

  • Dokumentumkezelés, dokumentumtárolás, irattárolás, dokumentum archiválás
  • Irodatechnika
  • Karbantartási eszközök tárolása (szerszám tárolás, apróalkatrész tárolás)
  • Gyártásközi tárolás
Ipari páternoster Ipari páternoster

A páternoszterek alkalmazásának általános előnyei:

  • Áru a felhasználóhoz elv (idő és pénz megtakarítás)
  • A tárolt árucikkek, dokumentumok védettek
  • Tervezés és megvalósítás az egyedi igények és adottságok figyelembevételével (helyigény minimalizálás)
  • Magas szintű ergonómia és munkavédelem (munkahelyi balesetek kockázatának csökkenése)
  • A ki és betárolások nyomon követésének lehetősége (árubiztonság)
  • Vállalati és raktári szoftverekhez történő kapcsolódás lehetősége (rendszerintegráció lehetősége)

LIFT

A liftes rendszerű, moduláris, dinamikus tárolási rendszerek nagyfokú automatizáltság és minimalizált alapterület igény mellett biztosítják a tárolási célok hatékony megvalósítását. A lift alkalmazásával a ki/be tárolási idők minimalizálhatók. A rendelkezésre álló alapterület közel 66%-a alakítható át tároló területté, akár több kiadónyílással történő kialakítással is.

A liftes tárolórendszer előnyei a páternoszteres rendszerekhez képest az, hogy:

  • Műszaki megoldásukból adódóan akár 24000 mm magasak is lehetnek,
  • Szélesebb (akár 800 mm-es) tálcamérettel is megvalósíthatóak
  • Nagyobb méretű és súlyú tárgyak, anyagok, eszközök tárolására is alkalmasak, a rugalmas szintkiosztás lehetősége mellett.

A liftek alkalmazásának általános előnyei:

  • Áru a felhasználóhoz elv (idő és pénz megtakarítás)
  • A tárolt árucikkek, dokumentumok védettek
  • Tervezés és megvalósítás az egyedi igények és adottságok figyelembevételével (helyigény minimalizálás)
  • Magas szintű ergonómia és munkavédelem (munkahelyi balesetek kockázatának csökkenése)
  • A ki és betárolások nyomon követésének lehetősége (árubiztonság)
  • Vállalati és raktári szoftverekhez történő kapcsolódás lehetősége (rendszerintegráció lehetősége)

KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁSOK

Telepítés, költöztetés

Az automata tárolási rendszerek minden esetben a műszaki felméréseket és konzultációkat követően egyedi tervezés és gyártási folyamat során készülnek el. A gyártást követően a helyszínre szállítást, a rakodást, telepítést és az üzembehelyezést is cégünk végzi el, amelynek természetesen része a felhasználók képzése is.

Cégünk vállalja a korábban telepített tárolási rendszerek szakszerű áttelepítését és üzembehelyezését is akár üzemcsarnokon belül akár egy másik telephelyre is.

Karbantartás, felülvizsgálat

A raktári automaták szinte folyamatos rendelkezésre állása és teljesítményszintje a kezelési útmutatások betartásával és az időszakos karbantartási műveletek elvégzésével érhető el. A terheléstől és a felhasználók munkafolyamataiban betöltött szerepüktől függően a tárolási rendszerek karbantartási igénye éves szinten egy vagy kétperiódusú lehet.

A féléves karbantartás során (időszükséglete kb. 1 munkanap / gép) elsősorban vizuális és akusztikus ellenőrzésekre illetve tisztítási műveletekre kerül sor, amelyek érintik a berendezés hajtóművét, biztonsági köreit, villamos hálózatát. Az éves karbantartás során (időszükséglete kb. 2 munkanap / gép) a féléves karbantartási műveleten felül a gép megbontását követően többek között az alábbi műveleteket kerülnek elvégzésre: villamos részegységeknél: csatlakozók, kábelek, szigetelések, szenzorok ellenőrzése tisztítása; mechanikus részeknél: a motorok, fékek, láncok, szíjak, görgők, ajtók ellenőrzése tisztítása; feszesség ellenőrzésre, beállítása zsírzás, kenés, szükség esetén alkatrészcsere; információs részegységeknél: kijelző felületek, vezérlőgombok, kapcsolók ellenőrzése.

A karbantartási munkafolyamatokat dokumentáljuk, a berendezéseket a karbantartást igazoló matricával látjuk el. A karbantartási munkafolyamatokat minden esetben szakképzett, több éves tapasztalattal rendelkező, felkészített szakemberek végzik el. Cégünk külön megállapodás keretében vállalja bármilyen típusú raktári automata időszakos vagy eseti karbantartását.

Az üzemeltető felelőssége, hogy a elektromos hajtással rendelkező raktári automatákat rendszeres – legalább évente egy alkalommal történő – felülvizsgáltassa. Cégünk külön megállapodás keretében vállalja bármilyen típusú raktári automata felülvizsgálatát. Az éves felülvizsgálatokat jegyzőkönyvben dokumentáljuk és a berendezéseket igazoló matricával látjuk el.

Szervízszolgáltatás, rendelkezésre állás

A karbantartási és felülvizsgálati szolgáltatásokon felül cégünk külön szerződés keretében vállalja az eseti jellegű meghibásodások helyszíni vagy távoli elhárítását, javítását a megállapodásban rögzített kiszállási vagy reagálási idővel.

Szoftveres megoldások, update

A berendezések használata során felmerülhetnek új, a telepítéskor még nem ismert igények, elvárások, szoftveres update-k. Mindamellett cégünk szakemberei folyamatosan fejlesztik szoftveres megoldásainkat az új elvárások függvényében, annak érdekében, hogy a berendezések hatékonysága, használati értéke emelkedjen.

Amennyiben az automatatároló rendszerekkel (ipari páternoszter, lift, karusszel) kapcsolatban további információkra van szüksége, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!

ZENIT® Logisztikai Eszközök Kereskedőháza Kft.

1095 Budapest, Ipar u. 2/b. fsz. 5.

Telefon: +36-1-430-8290, +36-1-299-0269, +36-1-688-1527, +36-1-688-1528
Fax: +36-1-430-8290, +36-1-299-0269
E-mail: info@zenitkft.hu
www.zenitkft.hu